Sayfalar

2 Haziran 2011 Perşembe

Oracle Discoverer Administrator- Giriş

1. Oracle Discoverer Administrator

Discoverer Plus ve Viewer  uygulamaları client tarafında çalışmayıp, web tabanlı uygulamalardır.

  •          Desktop (windows) – son kullanıcı ekranı
  •          Administrator (windows)
  •      Plus (Web)
  •      Viewer (Web)
EUL – Databasedeki tüm tablolara ve viewlara erişim hakkı olan kullanıcıdır.
Eul User : bizim yesim: kullanıcısına karşılık geliyor. Bu database te oluşturulan bir kullanıcı. Disco için oluşturulan bir kullanıcıdır.Genelde bir tane olması yeterlidir. Ama eger iki tane database varsa ya da admin ile ugrasan kisilerin farklı hakları olacaksa birden fazla olabilir.


  •           End User Layer – Son Kullanıcı Katmanı
  •           Business Areas
  •           Folders & items
  •           Workbook & Worksheets
  •           Hierarchies
  •           Summary Folders
Bu useri( “yesim:” ) kullanarak giriş yapılır...
1.1.  Giriş 

 Kullanıcı adı, şifre ve server bilgisi girilir...
 Open an existing business area diyerek açmak istediğimiz business arealar seçilir... Finish denir...
Yukarıdaki gibi bir ekran çıkar...

Discoverer End User Layer
EUL , database ile discoverer arasındaki katmandır.

Data Tabının altındakiler Business Arealari temsil etmektedir...
Business Area : veri tabanı tablolarını ve görünümlerini kullanıcıların kullanmaları için oluşturulan alanlardır. Son kullanıcılar bu business areaları kullanarak raporlarını hazırlarlar. 

 Detaydakiler sub folder.. Bu folderlar Manuel olusturulan folderlar olabileceği gibi , Database folder  yada Custom Folder olabilir...
 Daha detaydakiler view ya da tablodaki alanlar...
Menuden yukaridaki işlemler yapılabiliyor...
New Item : Yeni alanlar eklenebilir...
New Contidition : Yeni bir Where kosulu eklenebilir...
New Join : Yeni bir baglanti eklenebilir...

Dataları tarih olarak hiyerarsik bir yapıya boluyor...
Kullanılan birşey değil.Hiyerarşi yaptıgımız alanlar üzerinde indeks varsa indeks kullanılamaz duruma geçer. Dikkatli kullanmak gerekir...

Item class lari...
Item üzerinde sağ click yapılarak New Item Class oluşturulabilir. Bu seçenek o alan için verinin distinct edilip listelenmesini sağlar. Ancak tüm veriler süzüleceği için çok tercih edilmez. Tablo büyüklüğü arttıkça verinin listelenme süresi o kadar uzayacaktir.
Item class lar tüm business area içerisinden ulaşılabilir.

Summary ler var... Pek kullanılmıyor... Onun yerine başka yöntemler kullaniliyor...

Hiç yorum yok: