Sayfalar

4 Haziran 2011 Cumartesi

Oracle Forms Personalization

Oracle Personalization

1. Custom.pll mi? Kişiselleştirme mi?

Oracle sistem formları (fmb) üzerinde yapılan değişiklikler önerilen  işlemler değildir. Ekranlarda yapılması gereken değişiklikler ya custom.pll le kod yazmak ya da kişiselleştirme ekranı ile yapılır.

Custom .pll içinde yapılacak bir çok değişiklik Kişiselleştirme ile de yapılabilir.

Forms Kişiselleştirmeleri uygulanan Pach’ler ile bozulmaz.

Kişiselleştirmeler uygulamanın form larını değiştiren uygulamalardır, bu sebeple çok dikkat edilmeli ve çok iyi test edilmeli.

Ne yapılmak istendiği mutlaka iyi analiz edilmeli, custom pll’e kod yazmak mı yoksa kişiselleştirme ekranlarını mı kullanmak mı.Custom pll e yazılan gereksiz kodların sistemi yorduğu unutulmamalı.

Kişiselleştirme ekranında yapılacak bir değişiklik , custom pll gibi ya da her hangi bir form üzerinde yapılan değişiklikten sonra compile gerektirmez. Tek yapılması gereken formu kapatip açmak.

Custom.pll için compile etme şekilleri :
For Oracle E-Business Suite 11.5.9

f60gen module=ODPN.pll module_type=LIBRARY userid=apps/apps@<instance>
compile_all=yes
f60gen module=CUSTOM.pll module_type=LIBRARY userid=apps/apps@<instance>
compile_all=yes

For Oracle E-Business Suite 11.5.10

ifcmp60 module=ODPN.pll module_type=LIBRARY userid=apps/apps@<instance> compile_all=yes
ifcmp60 module=CUSTOM.pll module_type=LIBRARY userid=apps/apps@<instance> compile_all=yes

For Oracle E-Business Suite R12

frmcmp module=ODPN.pll userid=apps/apps@<instance> module_type=library compile_all=yes
frmcmp module=CUSTOM.pll userid=apps/apps@<instance> module_type=librarycompile_all=yes

2. Kişiselleştirmeye Giriş

Kişiselleştirme ekranına, uygulama içinden  herhangi bir sorumluluk ile ulaşılmaz. Direk olarak hangi form üzerinde iş yapılacaksa o form açılır ve..
Yardım-Tanı-Özel Kod-Kişiselleştirme  ya da
Help-Diagnostics-Custom Code-Personalize adımları izlenir...

Yapılan kişiselleştirmelerin kişiye göre ayarlanmasi sysadmin tarafından yapılır...
Menulerin hangisinin hangisine ait oldugunun tanımı mevcut...

Her kişiselleştirmekten sonra formu kapatıp açmak gerekiyor..

Kişiselleştirmeler sıra numarasına göre önceliklendirilir...

2.1. Alan adı değiştirme

Örnekler: Fatura No alanini Fatura numarası olarak degiştirelim...

Faturalar ekranına giriş yapılır...
Fatura No alaninin hangi block a ait oldugu bulunur...
Bunun için Fatura No alani uzerinde iken
 Yukaridaki menuye gelinir...
 Şifre girilir...
 Block ve Alan isimleri buradan gorunebilir...
INV_SUM_FOLDER. INVOICE_NUM fatura numarasını temsil eder...
Yukaridan goruldugu gibi menuden giriş yapılır...
Daha önce bu ekranda yapılmış kişiselleştirmeler gorunuyor...
Biz buraya yeni kayıt ekleyecegiz...
Yeni butonuna tıklanır...
Sıra tarafına uniqe bir numara verilip Tanımlama yapılır...
Tetikleyici olay sadece ismi degistirecegimizden onemli degil...
Sorumluluk olarak yukarıdaki örneği seçtik...
Eylemler tabina girip değişiklik yapılır...
Menuden seçilir...

Değer al denir...

Şu anki değeri görünür... (Fatura No)
Değiştirdik...(Fatura Numarası)

Doğrula dedik..
Şimdi uygula diyoruz...
Kaydet diyoruz...


Formu Kapatıyoruz..
Ekranı kapatıp açtıktan sonra tekrar aciyoruz...

Değişikliği gördükten sonra,
Yapılan değişikliği kaldırmak için...


İlgili satırmızın “Etkin” olma Çekini kaldırıp kaydet diyoruz...
Ekranı kapatıp açtıktan sonra kontrol ediyoruz...


Eski haline geldiğini görüyoruz...

2.2. Bir alanı kişi bazında gizleme
Tanımlama alanının kişi bazında gizleyelim...


Yine aynı şekilde Alan ismi ve değerleri öğrenilir...


Yeni satır eklenir... (6 nolu satır)
Koşul kısmına hangi koşullarda bu kişiselleştirmemiz çalışacaksa o girilir...
Burada WHEN-NEW-FORM-INSTANCE bizim tetikleyici olayımızdır...


Alanın değerlerini girip property değerini değiştirecek kodu yazarız...
Değeri al deyip şu anki değerini gösterebiliriz..
DISPLAYED özelliğini FALSE yaparız...

Doğrula diyerek kontrol edebiliriz...
Önemli değil... Şu anki durumu açıklıyor...

Eylem olarak aynı şeyi yapacağından koşulladaki değerler arttırılabilir...
Sonra kontrol edilebilir...

2.3. Alan değeri kontrolu
Fatura numarasi 10 olmasin

WHEN-VALIDATE-RECORD olayı ile kaydetmeden önce kontrol yapılabilir...
Eylemler kısmında 10 nolu satırla önce uyarı verilir...
11 nolu satırla da Exception oluşturulur...
2.4. Özel Olayları gösterme
Özel olayları göster diyerek tum olaylar listelenebilir...
Bu özellik ile formda gezinirken gerçekleşen olayları kontrol edebiliriz...

Gibi...
Kapatmak için ise


Menusundeki Normal e tıklanır...
2.5. Tools menusundeki itemlerin ismini degistirme

WHEN-NEW-FORM-INSTANCE olayında...
Excele Gonder diye ismini değiştirelim...
Sağ tarafta menuden ismini değiştirmek istediğimiz menu seçilir...
Değişen hali yukarıda görülmektedir...
2.5. Tools menusundeki itemlere yeni menu ekleme
Yine WHEN-NEW-FORM-INSTANCE olayında

Menu adı kontrol olsun... Menu girişinden uygun olan menu seçilir...

Bu menuye işlem ekleyelim... Bunun için yeni bir satır eklenir...

Tetikleyici olay olarak Sectiğimiz menu yazılır...
Şimdilik mesaj gösterelim...Daha fazla işlem yapılacaksa Sıra numarası arttırılıp yeni eylemler eklenebilir...

2.6. Yardım->Tanı->İncele

Tanı incele ekranında sistem değerleri bulunabilir...


Blok olarak system secilirse sistemdeki diger tum kullanilabilecek degerler gosterilir...
Burada
Block Status : Ana block un durumunu (NEW vs.)
Current_block : kursorun uzerinde bulundugu item in block unun adini verir...
Current_form : kursorun uzerinde bulundugu ekranın formunu adini verir...
Current_item :  kursorun uzerinde bulundugu itemın adini verir...
Current_value : kursorun uzerinde bulundugu itemın degerini verir...
Cursor_block : kursorun uzerinde bulundugu item in block unun adini verir...
Cursor_item : kursorun uzerinde bulundugu itemın adini verir...
Cursor_record : kursorun uzerinde bulundugu kaydın numarasını verir...
Cursor_value : kursorun uzerinde bulundugu itemın degerini verir...
DATE_THRESHOLD : ??
EFFECTIVE_DATE : Sistem saatini verir...
ERROR_BLOCK : Hata veren block un adini verir...
ERROR_ITEM :  Hata veren itemin adini verir...
FORM_STATUS : Formun o anki halini verir.. (CHANGED,NEW vs..)
LAST_FORM : ??
LAST_QUERY : Çalıştırılan son Queryi verir...
LAST_RECORD : Son kayıtta olup olmadığını verir (True yada False olur..)
MESSAGE_LEVEL : Message seviyesini belirler...
MODE : Formun hangi modda calistigini verir...
RECORD_STATUS : Aktif block un hangi durumda oldugunu verir...
SUPPRESS_WORKING : Herhangi bir sekilde beklenmedik bi calisma olmus ise onun durumunu verir...
TRIGGER_BLOCK : Tetiklenen block adi
TRIGGER_ITEM: Tetiklenen item adi
TRIGGER_RECORD : Tetiklenen kaydin numarasini verir...

3. Profillerin tanımı



Sistem Yöneticisi ile giriş yapıldıktan sonra Profil Sistem Değerleri kısmına girilir...

Profil değerleri Uygulama yazılımı , Sorumluluk ,Sunucu, Organizasyon bazında olabileceği gibi kullanıcı  bazında da olabilir...
Burada MERIC kullanıcısının profil değerleri görünmektedir...
Buradaki degerler degistirilebilir...
Mesela Zaman aşımını 15 dk cikardim...

Hiç yorum yok: