2. Oracle Discoverer Desktop
2.1.Mevcut bir WB açma
Database secilir
Farkli bir user ile olusturulmus ise yukaridaki ekran cikar...
WorkBook (WB) secilir...
Refresh denir..
Liste gelir...2.2. Yeni bir WorkBook oluşturma
File / New menüsünden tablo, çarpraz tablo, detay tablo görünümünde raporlar oluşturulabilir. Raporları önce bilgisayara kaydedip, sonra database e atmak gerekir.
Rapor yaparken önemli olan menü Araçlar kısmıdır. Bu alanda koşullar, sıralamalar, toplamlar, parametre tanımları yapılabilir.
Yeni rapor oluşturulmak için tablo seçildiğinde, sistemde tanımlı olan business arealar listelenir. Seçilen business area üzerinden listelenmesi istenilen itemlar seçilir.
Yeni rapor oluşturulurken, sayfa öğeleri check işareti seçilmiş ise, rapor listelendikten sonra column adına göre filtreleme yapılabilir. Listelenen datayı formatlamak için verinin tamamı seçilip, veri formatla seçeneğine tıklanıp işlem yapılabilir. Format Heading, seçeneği seçilir ise, column başlıkları formatlanabilir. Column üzerinde sağ click yapılıp Öğe Özelliklerine tıklanarak column name değiştirilebilir. (Aynı işlem column üzerine çift tıklanarakta yapılabilir)
Tarih bilgisini formatlamak için column üzerine sağ tıklanarak format data seçilir. Date sekmesinden istenilen tarih formatı seçilir. Oluşturulan raporun hangi business area üzerinde çalıştığını görmek için üstteki butonlardan Edit Sheet butonuna tıklanır ve aktif olan business area görülür. Eğer silinen bir alanı yeniden rapora eklemek istiyorsak bu alandan ilave etmek gerekir. Column name ‘e göre sıralama yapmak için araçlar sıralama (sort) seçilir. Sıralama yapılacak alan adı seçilip, artan yada azalan kriteri ile gruplama yapıp yapmayacağı belirtilir.
Sayfa öğeleri ilk başta seçilmez ise, sonradan göstermek için Sheet / Edit Sheet / Table Layout tabından Show Page Item check i işaretlenir.
BA secilir... Ardından Folder secilir... Sağa atılır...
Next...
İki checkbox ta secilir..
Next...
Next...
Next...
Finish...
Sonuçlar gelir...
Cxgrid te oldugu gibi yukari suruklenip gruplandiktan sonra filtreleme yapılabiliyor...
Tiklanip secilir ve süzülür...
Hücre üzerinde sağ tıklayıp Format Data ile format belirlenebiliyor...
Gibi gibi....
Alan üzerine çift tiklayip ismi degistirilebilir...
Çoklu secim yaparak özellikleri (renk,font vs..) özelikleri aynı olan alanlar üzerinde format degistirilebilir...
Shift ile seciliyor...
Yeni bir formatta eklenebilir... Mesela yukaridaki DD.MM.YYYY formatı Add butonuyla eklendi...
Sort ile sıralama yapılabildigi gibi renklendirme ve alt satir cizgileri yapılabilir...
Alan ismi degistirilir...
Ok denir...
Liste goruntulerini alir...
Sort yapılırken gruplamada yapılabilir...Group sort secilir...
Satir cizgisi (Line) secilir... Satir dan sonra kac bosluk birakilacagi belirlenir...
2.3. Tools / Options
Burada donecek kayıt sayisi belirlenir... Digerleri secilmezmiş....
Şeklinde ayar yapılabilir...
2.4. Format / Exceptions
Buradan seçilen column name e göre istisna belirtip, bu alanların görünümü değiştirilebilir.
New...
Alan secilir...
Condition secilir...
Deger verilir... Ok denir...
OK...
Sheet / Edit Title alanından rapora başlık verilebilir. Aynı pencereden bitmap alanından rapor başlığına bmp uzantılı resim eklenebilir...
Centered secilince...
Kaydet dedigimizde.. Bilgisayara mi Database e mi kaydedilecegi secilir...
İsmi verilir...
Save diyoruz...
1 yorum:
Detaylı anlatım için çok teşekkür ederim. Gerçekten faydalı oldu.
Yorum Gönder